Mar 15, 2010

satu dua tiga :)

ayah,
nanti,bila na dah tak ada kat dunia ni,
maafkan na yaa.na tau na banyak buat ayah marah.banyak buat salah kat ayah.
selalu tangguh-tangguh kerja.selalu tak jaga adik-adik baik-baik.selalu degil cakap ayah.
sampai ayah pernah cakap tak akan ada sesiapa pun suka kat na.yaa.na tau :)

maa,
nanti bila na dah pergi jauh-jauh dalam tanah,
na harap maa maafkan semua salah na.
na harap maa berkati&redha semua yang na buat
even na tau yang na tak pernah buat maa happy.
na mintak maaf sebab malas buat kerja rumah.
sebab selalu jerit-jerit kat adik-adik sampai maa jadi tertekan.
na mintak maaf sebab tak dapat jadi anak yang baik untuk maa&ayah.
na mintak maaf sebab selalu buat maa kecewa&menangis.
maa maafkan na tau :)

abang,
sebagai adik,na mengaku.na memang cemburu tengok abang layan akak,abang syam dan adik-adik lebih daripada abang layan na.
na tau na bukan adik abang yang baik.
na memang terasa bila abang buat jokes dekat akak dan siblings yang lain.
na mengaku,memang na sedih :)
tapi,tak apa.
na tau abang pun sayangkan na macam abang sayang adik-adik abang yang lain,kan? :)
bila na dah tak bernafas,na harap abang maafkan na.
sebab selalu main-main bila study.selalu merajuk bila abang marah-marah.
maafkan na sebab tak dapat jadi adik yang baik untuk abang.

kakak,
kakak ada ciri-ciri anak yang baik.tahniah :)
na sayangkan akak.akak jangan lah sedih-sedih bila adik-adik kutuk akak.
jangan cepat terasa tau.mereka cuma nak main-main dengan akak saja tu ;)
memang tak dinafikan,
na sangat cemburu dengan akak.na tau benda ni tak elok.
tapi,kita kan manusia. :)
na cemburu bila abang,adik-adik ,layan akak baik-baik,hormat akak.tak pernah tengking akak.
cemburu tau :)
tapi,baguslah.akak kan memang patut dihormati :)
tapi,kalau na dah tak wujud lagi,
na mintak maaf tau.
sebabnya selalu malas.selalu biar akak buat kerja sorang-sorang.
maafkan na tau akak.sebab selalu buat akak kecik hati.

abang syam,
even abang syam banyak buat na nangis,selalu baran tak tentu pasal dengan na,
na tetap sayang abang syam sebagai seorang abang.
na hormat abang syam even na tak pernah tunjuk rasa hormat tu.
maafkan na sebab jarang-jarang sangat bertegur-sapa dengan abang syam.

fadhli,
yaa.kau memang yang sangat degil.
kak na selalu marah-marah kau.
selalu suruh kau buat macam-macam.
maafkan kak na tau.
sebab selalu tak jawab bila kau panggil kak na.
*malas nak jawab sebab kau panggil semata-mata nak suruh kak na buat kerja yg sepatutnya kau buat.
apa-apa pun,maafkan kak na sebab tak dapat jadi akak yang baik untuk kau.
akak tierah memang layak disayangi :)

azri,
adik bongsu kak na.
maaf sebab banyak kali naik tangan dekat muka in.
kak na bukannya apa,cuma geram.
in tak pernah nak hormat kak na.
in selalu tengking-tengking kak na.
bila kak na tegur,in selalu buat bodoh,
jadinya,kak na marahlah.
maaf tau.maaf sangat-sangat.
kak na sayangkan in.kak na tak nak in jadi adik yang tak tau hormat yang tua.
in jaga mak ayah baik-baik tau.
:)

mintak maaf semua sebab tak dapat jadi seperti yang kalian inginkan.
maaf sebab banyak kelemahan.
jaga diri baik-baik yaa.
:)