May 12, 2010

GEGS-history is not a toy to play with



"warghhhhhhhhhhhhhhh!!! warghhhh! warrrrrrrrrghhh!!!!!!"

5sc1 (meremang bulu roma.gelabah.seram-sejuk.tertanya-tanya)

ustazah dalam kelas (sambil ambil tas tangan) lari pecut.macam 100meter.keluar kelas.

pengetua berlari naik tangga "maharaja" blok A berhadapan kelas kami.

students: weyh.apasal? siapa mangsa kali ni? suara gila jantan! macam monster!

*headache kembali menyerang kepala aku

teacher masuk.baca doa.

"okay class.jangan panik.try to focus to what i want to teach you."

----teaching-----

teacher;
"hari ni dah 3kes.yang dua students tu tak agresif macam yang ni. just lemah2,perangai pelik.please be strong inside.penuhkan jiwa kamu.berdoa.berzikir."

budak tu dibawa turun oleh 4 orang cikgu lelaki.masing2 pegang tgn&kaki.memang cara bawak tu kejam.tapi,bukan kisah pasal budak tu,tapi benda tu.sorang cikgu marah bila budak tu menjerit.

aku: weyh,apasal cikgu marah budak tu?

nadzi: bukan kt budak tu lahh.kt benda tu.memang kena buat macam tuh

sir pulak masuk

student: sir, budak tu macam mana? macam mana bole kena?

sir: anta balik.bawak berubat. dia hampir2 nak naik ke menara tu.

student: kalau naik ?

sir : blok ni kan bangunan lama,usang.dia suka tempat2 macm ni.dan menara tu kan usang,lama.dia nk bawak budak tu naik atas.bila da naik,terjun.mati.

student: tu je point dia?

sir: a'ah.oke.buat soalan ni.

-----end of the class-----

tempat: surau
aktiviti: solat zohor 1.20-2.00

semua batch form5 bersembang pasal insiden hari ini.masing-masing bukak mulut.cerita.cerita.cerita

datang tiba-tiba depan aku, " lina! ya Allah! takut! depan aku! depan mata! muka dia,menakutkan.aku tgk dgn mata aku sndiri.menjerit2."

dah masuk dalam saf,
"aku tgk weyhh! muka dia hitam sangat2.tak ada coklat.mmg bukan kulit manusia.macam kita.bwah mata merah."

"mata dia putih.tak ada anak mata."

"dia lalu depan surau.dengan mendengus.cara dia jalan,mmg ganas.dia menuju ke tangga yang ke 5sn3 utk ke menara.ckgu dah nmpk dia.ckgu rasa lain macam.ckgu kejar.ckgu lompat kt tmpt pemegang kt tangga sebab nk cepat.budak tu laju.cikgu terus duduk atas dia.budak tu kecik je! boleh pulak dia tolak cikgu,cikgu pelanting ke belakang.dah nak naik ke menara,cikgu sempat tangkap.cikgu laungkan azan.dia menjerit-jerit.berair mata budak tu"

"aku nmpk ustaz terkumat-kamit sambil tgk gmbr2 pengetua kt dinding (area menara) "

"dah 3 kali budak yang sama ni kena. sebelum ni kt makmal.tendang2 cikgu.kesian gila cikgu tu"

"nk tau tak? dia tumbuk muka cikgu fizik kita!" (laughing)

*memang kelakar.sian ckgu =.=''

"aku nmpk budak tu memang menyeramkan.aku kan kt makmal KPEC. aku tgk dia.jalan.macam kejar aku.sebab tu aku takut gila ni."

tahun ni dah banyak kejadian macam ni. banyak sangat.

"kemungkinan besar sebab kedatangan "kawan-kawan" . dorang kan ada something yang entahlahh. maybe that thing is having their war.to take this place.as their home sweet home.

the winner is deserve.

________________________________________

yes.it is haunted
long time ago
maybe until the world meet the end.

please protect me,Ya Allah.
please protect my friends.
please protect my teachers.
please protect us.
please Allah please.



tempat: hadapan bangunan utama Blok A
situasi: cuba menenangkan pelajar.berbaju hijau tua