Aug 20, 2010

truth can't be deny.

aku rindu



belaian alam.yang dahulunya aku rasa sejuk-suam bila didakap erat hijaunya nafas.
bila tiba lewat malam,tak pernah melihat terangnya bintang;dah tertutup si langit gelap yang dah menebal dengan segala bahan terbuang yang terapung-apung dan mendap di lapisan atmosferanya.
bila melodi malam mula berkumandang, anak mata menjadi semakin kabur--dan mati-
bulan yang purnama cantik cahayanya,hilang . .seperti lubang hitam-black hole yang teramat garang;sedut si bahan asing -termasuk rasa asyik.
bila tertumpahnya warna biru-kehitaman legam,langit menjadi kaku;beku.
makin tinggi larutnya dalam gelita,makin pergi nafasnya darah merah.makin lemah perjalanannya merentasi segenap tubuh yang rebah.



aku tak putarkan masa,aku tak putarkan jarum masa.aku tak putarkan alam.aku tak putarkan bumi Tuhan.
aku berputar;atas segala apa yang sedang berputar.
walau atas kaki yang dua,kadangnya jatuh terhunus pedang sendiri bersama diselimuti amuknya merah.

tolong berhenti membunuh yang sudah semakin terhapus;walau dalam debu yang dihembus.
hijau tak akan muncul lagi kalau sudah bergantikan megahnya kelabu mati.