Sep 15, 2010

Question(s) & answer(s) *actually no 's'

ada soalan untuk aku hari ini.dan soalannya aku sorang yang boleh jawab,. (kalau ada sesiapa boleh jawab,baguslah.aku salute.)

soalannya;
1.kamu manusia jenis apa?
2.kenapa suka memencilkan diri bila dimarah?ditegur?
3.kamu manusia jenis apa?
4.kenapa tak boleh terima pandangan orang?
5.kamu manusia jenis apa?


jawapannya aku ada.
*tadi aku jawab soalan ini sorang-sorang.memang.aku tahu tak ada siapa2 yang dengar.itu tak apa.sebab aku tahu setiap orang ada prinsip masing-masing dan aku tak layak mengubahnya;walau itu salah.

jawapan

1. saya jenis manusia yang suka menyendiri bila sedang marah/sedih.
alasannya;
sebab saya tak suka orang makin marah bila tengok diri saya sebegini rupa.

2. saya suka memencilkan diri sebab saya rasa ini cara saya untuk tenangkan diri saya. saya rasa ini jalan yang terbaik sebab kalau saya men-join-kan diri dalam kelompok yang ramai, masalah tetap tak selesai dan rasa tu masih ada.
*saya akui kalau saya menyendiri masalah tak akan selesai.tapi saya nak cakap dengan siapa? saya takut orang cakap saya kurang ajar/biadap

3. saya manusia jenis yang dibenci orang.
alasannya;
tak ada sesiapa pun yang terima cara saya (sebab cara saya salah,kan?) dan, orang cari salah saya. dan orang tak faham saya ini jenis orang yang macam mana (sebab saya tak pernah cuba faham orang lain,kan?)

4. saya terima pandangan orang cuma cara saya salah,kan? sebab saya terima dan memek muka saya cakap "saya tak terima! bantahan!" tapi sebenarnya saya sedang cuba nak terima (benda baru perlukan masa)

5. saya manusia yang suka kan tempat yang sunyi dan senyap; tanpa ada gangguan. ini cara saya muhasabah balik diri saya (tapi orang nampak saya sombong) . kalau saya dah dapatkan suasana yang damai;saya dapat tanya balik diri saya (banyak juga salah saya.dan saya minta maaf)


ego saya tak tinggi.
ego saya cukup-cukup makan.


saya jenis manusia yang orang susah difahami.
saya jenis manusia yang orang susah nak suka; sebab saya jenis manusia yang begini.

maaf kalau ada bantahan ;)