Jan 15, 2011

happy family :)


jangan keluar,duduk rumah,jaga adik,jaga opah,
lupakan kawan,mereka sementara
abaikan teman-teman,abaikan segala,
yang ada dalam kepala,cuma keluarga.

kamu nak ke mana? dengan siapa?
selalu bikin darah berderau segala,
ubah lah perangai,jangan jadi setan saja,
jadi macam mereka,baik-baik belaka,
tak susah nak menjaga,jadi seperti yang terbaik saja.

yang penting berkat orang tua.kawan letak ke tepi,keluarga junjung tinggi-tingginya
mimik muka dah macam serigala,
cuba-cubalah jadi orang yang berguna
dah macam lelaki,keperempuanan langsung tak ada,
apa nak jadi? boleh hidup ke?

janganlah selalu sakiti mereka,
jadi seperti aku,yang meredakan amarah mereka,
tak pernah sikitpun kau peduli perasaan mereka,
kau anggap mereka bukan sesiapa?
habis kau datang dari mana?

tak payah nak cakap banyak-banyak,
kau tengok aku,jangan jadi macam aku,
kita tak pernah bercakap banyak,
tak payah nak bikin sejarah,
"lari dari rumah"

tak ada nak cakap apa,
cuma hormatlah kami,itu dah sempurna,
tak perlu nak menengking,tinggi suara segala,
kami pun manusia,macam kau juga.
berhentilah menjadi "penjual ikan",
lihat,orang lain nak kan kehidupan,
seperti kami,kami bukan banduan.

________________________________________________


yang bahagia,tak semestinya selalu gembira,tak semestinya selalu ketawa. maafkan segala macam yang ada pada aku,yang mungkin meng-gila. kita hidup tak semuanya sempurna, hidup tak semuanya baik-baik belaka,tapi kita boleh jadikannya sempurna dengan apa adanya,boleh jadikan baik-baik saja dengan apa adanya, itu,kasih sayang yang ditunjukkan dalam pelbagai cara, kasih sayang yang kadang aku tak nampak bayangnya,tapi aku rasa :)

terimakasih menyayangi aku,hingga aku ke-tua,maafkan segala macam yang dah bikin kalian terluka,bukan sengaja,bukan sengaja. apa-apa pun,aku tahu,sayang kalian pada aku ,sikitpun tak pernah kurang, sikitpun tak pernah terbuang :)