Apr 27, 2011

and,if i stop from loving you,it's your turn to understand.

aku pikir,hal-hal macam semalam takkan ulang tayang. aku pikir,aku terlalu pandai dalam memilih jalan cerita aku sendiri. aku pikir,aku dah cukup hebat sebab kau cari aku balik.

tapi,
sekarang,
bila dipikir-pikirkan balik,sejarah boleh berulang. kepandaian kadang kalah dengan perasaan. dan,hebat cuma pada masa tapi bukan pada suka.

tak faham? baguslah.

dulu-dulu,kau kata kau tak mahu ada apa-apa atas dasar "aku tak layak untuk dicinta.carilah yang lain yang lebih putera."

kemudian,kau cari aku. kau cari sayang. kau cari.
kau kata "aku mau bagi kau ruang"

ruang?
ada aku minta kau ruang?
ada aku tangis maukan ruang?
ada aku teriak-teriak tagihkan ruang?

kau pikir cinta aku jenis yang terdesak?
kau pikir sayang aku ikut suka-suka cari peluang?
kau pikir rindu aku sekadar cari tempat untuk dilepaskan?

kau pikir aku badut level berapa?
kau pikir pakai akal atau nafsu buaya?

iyaa,
masa aku terlalu melaut untukmu.
masa aku dah ditinggikan untuk rindukanmu.

kau maukan masa aku?
kau laparkan masa aku?
kau rebutkan masa aku?

nahh,sekarang kau ambil semuanya,semua.
aku bagi kau cinta,
aku bagi kau sayang,
aku bagi kau rindu,
aku bagi kau masa untuk kau terbang sejauh-jauh yang kau mau.

pikir-pikirkan sayang.
pikir-pikirkan.

ada pepatah kata,
"orang berubah"

tapi aku rasa,
"perasaan berubah"

oh yaa,untuk hadiah harijadi nya,aku dah simpan baik-baik dalam kotak.
dan,untuk foto nya,aku dah selit kemas-kemas dalam wallet.

kau boleh mati dengan masa aku.
habiskan masa aku semahu-mahunya.


untuk esok,kau tak perlu susah-susah hantar merpati ucapkan Selamat Pagi.
untuk lusa,kau tak payah lari pecut 100 meter untuk kata Selamat Berusaha.
untuk hari-hari yang seterusnya,kau duduk diam-diam,jangan disebut Selamat Malam Sayang.


aku tak mau dengar.sikit pun aku tak mau.

kau dah ajar aku untuk menjadi Perempuan Ego.
ini hasilnya.

kau suka?