Sep 17, 2011

down syndrome.

malam ini,
kalau aku menangis lagi,
kalau aku fikir mahu lari dari segala suara hati,
kalau aku matikan diri sekali lagi,
mohon jangan ditanya "alasan apa kali ini?"

malam ini,
kalau ternampak aku berjalan-jalan sendiri
bersama telefon bimbit yang dah pecah-dihempas berkali-kali,
sambil memakai selendang yang kau beri,
tak usah ditanya "dengan siapa aku jatuh hati?"

malam ini,
kalau aku tak pulang lagi,
kalau diari aku dah habis dimamah api,
kalau kawan aku kata "hari ini dia nak jumpa Si Mati"
kalau ada terhidu hanyir darah yang berlumuran di tepi perigi,
tolong jauhkan dunia dari bertanya
"mana pergi perempuan yang jiwanya dah tinggal saki baki?"

dan,malam ini,sekali lagi
kau dah jadikan aku Orang Yang Hidup Tanpa Hati,Orang Yang Mati Tanpa Sepi.

malam ini malam aku,
malam ini aku dah genggam baik-baik suara hati kau yang dah hancur ditikam bertubi-tubi.


malam ini aku tak sunyi,
tapi
mungkin mati.