Sep 12, 2011

I accepted the rejection.

"aku sukakan kau"
ini ayat pertama dan mungkin terakhir yang kau akan dengar daripada aku.

"benar?"
"ya.aku sukakan kau"
"tapi aku cuma mahu kau jadi kawan baik."

dan itu ayat terakhir yang aku mahu simpan erat erat dalam kubur aku.

untuk terima atau tak,
aku tak kisah.

untuk sukakan aku semula atau tak;
itu tak perlu.

untuk jadi lelaki aku sampai tua;
mungkin aku bukan wanita yang kau rasa akan sampai syurga.

jadi
dengan menjadi Perempuan Yang Dibiar Senyum Tanpa Hati;
aku mahu katakan suatu hal dan
harap kau pegang sampai mati.

perasaan suka hadir bukan dalam keadaan paksa.
perasaan suka bukan diminta dibalas semula.
perasaan suka paling bencikan perkataan "pengecut"

jadi;
aku mahu gumpalkan segala macam yang dah aku garap dari sekalian dunia yang dah kau tunjuk pada aku.
dan
aku mahu ciptakan sebuah istana yang isinya cuma dua;
SENYUM yang takkan biarkan kau sengsara,
HATI yang takkan kematu untuk katakan "kita kawan dunia akhirat"