Sep 16, 2011

satu malam bersama Perempuan-perempuan 'Cantik'

kehadapan segala orang yang hatinya terlalu rasa "Aku Tercantik dalam Isi Dunia"

untuk hari ini,malas nak bermadah segala,
izinkan aku tulis secara terus-terang DAN
maafkan aku andai kata penulisan aku nampak agak celaka untuk malam ini.

AMBANG HARI MALAYSIA,
15 SEPTEMBER,
9.00-12.00 MALAM--KOLEJ.

sepatutnya,Khamis dah boleh pulang rumah,
tapi sebabkan hal ini,semua terbantut nak kemas beg.
semua terpaksa ke dewan untuk hal ini.

rules are always rules.KAN?

tak kisah.
cuma.

kepada kepada yang hadir semalam,kepada yang hadir dan duduk belakang aku semalam,
dengar baik-baik apa aku nak kata,
(kau takkan dengar,tapi baca baik baik)

tolong hargai usaha keras orang yang aturkan majlis.
tolong hormat segala isi dalam majlis.

tak susah kan?
duit tak kurang kan?
muka tak kena simbah asid kan?
pakwe tak lari kan?

janganlah perlekehkan orang,wahai Gadis Yang Rasa Diri Terlalu Sempurna Untuk Caci Maki Orang.

biar aku tulis apa kau kata semalam,

"suara macam tu nak jadi pengacara majlis" (sambil mengajuk-ajuk dan sumpah suara kau paling jelik)

"dah la tu perempuan,muka hodoh then nak menggatal dengan student lelaki.menggedik"

"sampah la bodoh,korang semua sampah."

ini semua apa yang kalian kata.KAN?

dan,
yang paling bingitkan jiwa aku bilamana kalian menjerit seolah olah dewan tu cuma ada kau seorang.
kau menjerit dan terus menjerit dan terasa bangga selepas menjerit.

tak perlu,kan?

telinga aku ada limit untuk volume.sebab aku manusia.
even robot pun boleh musnah dengar suara kau yang terlalu nyaring.

maaf bahasa kejam,tapi aku tak tahan.faham?

lagi satu hal,
terima kasih sebab dah tunjukkan aku yang kau jenis boleh baring ikut suka dekat public.

kau perempuan,muka cantik tapi ?

dan,
aku rasa tak perlulah kau nak caci maki ,kutuk kutuk bahasa kaum lain,kan?

IF YOU WANT PEOPLE TO RESPECT YOU,PLEASE RESPECT OTHERS,TOO.

tak kisahlah kau senior atau sebaya,
tapi
tolonglah.
itu majlis orang.
kau tak perlu bayar pun untuk ke dewan tu,kan?

terima & cuba enjoy walaupun kau tak suka.



umpamanya,
kalau kau buat kek untuk kekasih kau,dan rasanya macam najis,dan kekasih kau buang depan mata kau.

macam tu lah apa yang dirasa oleh kawan kawan kita yang dah usaha nak jayakan majlis.


harap kau faham

& kau dan kawan kawan kau dah memang spoil-kan habis mood aku semalam.


apa apa pun,
SELAMAT HARI LAHIR,MALAYSIA :)