Nov 11, 2011

move on, or back off.

kau ada masalah dengan aku?
kau ada nak cari pasal dengan aku?

aku ada curi duit kau?
aku ada kebas laki kau?
aku ada bunuh nyamuk kat rumah kau?

apa kaitan blog aku dengan perjalanan hidup kau?

perlu ke blog aku sama-cantik dengan blog-blog blogger lain?
perlu ke aku pakai jeans jenama Gene Martino untuk buktikan aku ada ego?
perlu ke aku kibarkan kain rentang yang tertulis "A'AH AKU PENYOKONG KAU"

tak kan?
sampai mati pun,tak perlu kan?

tolonglah,tolonglah.

aku tak suruh kau berhenti berfikir,tak suruh.
tapi,
berpada-pada lah kan?

berpada-pada lah untuk judge orang lain.

it is not necessary for you to take a look on people's life & make a mean conclusion.

not necessary.

kau ada hidup sendiri kan?
kau ada kawan kawan yang kau anggap "merekalah nyawa aku ,merekalah dunia aku"
(but the fact,nonsense)

hidupkan hidup kau,
hidupkan.

dan,
untuk hidupkan hidup kau,
jangan matikan hidup orang lain.

kau bukan Allah.
kau bukan Allah.

pakukan baik-baik apa yang aku nak tulis;

semua orang tak sempurna,dan jangan salahkan mereka andai kata mereka cuba nak sempurnakan hidup masing-masing.

paling ringkas;
stop insulting people.
stop manipulating people's life.

suka hati dia lah kalau dia nak bercinta dengan sesiapa pun,
bukan lelaki kau kan?
bukan perempuan kau kan?

memang ni blog aku,blog Lina Jalil.
ada apa apa masalah nak diselesaikan bertentang mata ke?


do they mess up your mind?
then,
you're voldermort.
*kidding ;)