Nov 15, 2011

tak ada mood untuk beberapa hari.dan itu bukan kerana kau.

aku pernah terima janji Lelaki,
dan aku gelar itu Sampah.

"kalau kita bercinta,aku janji akan buat kau bahagia"
dan sekarang,yang aku ada cuma Senyum Pura-Pura.

"kalau kita bercinta,aku janji kau yang terakhir akan ku punya"
dan sekarang,siapa perempuan-perempuan yang dah kau pegang?

"kalau kita bercinta,aku janji takkan biarkan kau menangis sayang"
dan sekarang,aku dah tak punya air mata untuk basahkan pipi ini sayang.

"kalau kita bercinta,aku janji akan jaga kau sampai aku mati"
dan sekarang,kau sendiri dah matikan aku ,depan semua orang.

dah terlalu banyak yang kau janjikan sayang,
sampaikan aku rasa muak untuk pikirkan hal-hal yang terkebelakang.

dah terlalu manis mulut kau sayang,
sampaikan aku tak sedar itu dari najis atau longkang.

untuk apa kau berjanji kalau sekadar untuk puaskan nafsu lelaki?

untuk apa kau berjanji kalau sekadar untuk jadikan aku kekasih dan bukan isteri?

untuk apa kau berjanji kalau sekadar untuk tunjukkan kau itu ada lelaki,
tapi pada aku,
kau kurangnya hati
dan tak ada langsung hati ; tak ada.

hari ini,
aku kenal ramai Lelaki,
aku kenal ramai.

dan kesemuanya mereka ada persamaan - ego.
cuma,
yang akan membezakan mereka - reaksi bila bertemu Perempuan.

aku tak kata aku terlalu kenal lelaki--tak kata.
cuma,
aku dah penat,
penat terima janji lelaki.

oh ya,
aku dah hadamkan kesemuanya--kesemua cerita & janji yang dah kau beri.
tak sedap.

*kalau kau dah punya pacar lain,layan dia guna akal.bukan nafsu kau yang dangkal.