Nov 4, 2011

when the rhythm of your dreams is your nightmare,

tak ingat hari apa,tak tahu itu lampu atau cahaya,
tapi yang pasti,
itu hari
Sakit Jiwa Sedunia

"kau tengah buat apa?"

"tak buat apa-apa,saja duduk-duduk,"

"tapi tangan kau ?"

"oh,aku kelar. kenapa?"

"kau okay?"

"sangat puas lepas aku tengok segala apa yang aku rasa,mengalir keluar --lancar"

"boleh berikan aku pisau tu?"

"kau nak buat juga? boleh!"

------------------------------------------------------------

kalau kau tahu Tuhan ada,
kau takkan sikitpun ada niat
untuk jadikan diri sendiri bahan pelepas perasaan.

letakkan hati kau ke tepi,
angkat-kan kepala kau ke atas,
biar otak kau berada tinggi sedikit daripada segala apa yang di bawah.

buang apa yang kau dendam-kan.
simpan segala apa yang kau senyumkan.

untuk bawa kau berjalan,
aku tak perlukan jalan,kasut atau tak perlukan tenaga untuk keluar.

genggam tangan aku,
pandang aku.

tolong menangis.
tolong menangis.

cakapkan apa yang kau tak puas,
luahkan apa yang bebankan otak kau,kawan.
ceritakan pada aku--
tentang Orang Tak Berkaki,Orang Tak Berkepala
yang datang untuk ajak kau sekali--untuk jadi Orang Tak Ada Harga.

"aku masih tak merasa apa-apa.aku tak boleh keluarkan yang dah membangkai"

"biarkan mereput dan kau pun akan lupus?"

"mungkin itu yang terbaik."

"mana kau letak Tuhan?"

"tak tahu. aku tak nampak Dia ada"

"kau pernah nampak sakit hati kau depan mata?"

"tak,tapi aku rasa."

"dan,Tuhan tak pernah tinggalkan kau sendirian.Dia terlalu dekat dengan kau,terlalu."

"kau tipu"

"pernah mencuba bercakap dengan Dia?"

"aku bukan orang gila."

"kau salah. kau lagi gila kalau kau tak pernah bercakap dengan Dia."

"kenapa Dia uji aku macam ni?"

"sebab Dia nak kau cari Dia."

mak,ayah,atau kawan-kawan--
mungkin kau boleh ambil mereka jadi telinga kau.
tapi,
cuma setakat telinga.

segala apa yang mereka cakapkan,
segala apa yang mereka cuba tenangkan,
pasti itu berbalik kepada kuasa Tuhan.

cari Dia.
tolong cakap dengan Dia.








Allah wont let you to be alone,no matter how bad your attitude is.
there's a space for you to ask for His forgiveness --
to ask Him to guide you,back to the right path.

:NOTE FOR ME TO REMEMBER: