Feb 28, 2013

Peace be upon you (=

siapa di muka bumi ini yang suka dipinggirkan, diletakkan ditepi jalan walaupun di keramaian orang, dihumban jauh jauh sambil diperhatikan mata mata yang meliar, dan seumpama dengannya.
siapa yang suka?

andai ada yang suka, maka anda adalah orang yang sukakan hal hal sebegitu. maksud hal hal sebegitu ialah hal hal dimana anda sukakan bersendirian, berkeseorangan, tanpa kawan, tanpa sesiapa untuk dilawan dan melawan.
memang jelas, kan?

di sini, nawaitu bukanlah untuk mengetengahkan hal hal yang dinyatakan di atas, tidak.

cuma, bila dah menaip, jari jemari terus menerus menari dan menekan apa yang ingin ditekan dan hasilnya adalah sebuah pernyataan yang sebenarnya itu bukan pernyataan yang ingin aku nyatakan.baiklah, panjang berjela kemerapuannya.

begini,
mungkin aku perlu bersajak
bersyair
atau
berpantun.

tetapi aku tak reti
bersajak
bersyair
mahupun berpantun.
aku tidak reti, tidak mahir dan tidak tahu.
ini serius.

untuk meringkaskan apa yang ingin aku ketengahkan, izinkan aku menulis sebegini;

it is not about the rainbow that coloured your tears,
it is not about the rain that wipe your laugh,
it is not about the sunshine that creates another path after being crushed;
it is not.

it is about you
you and how you treat the rainbow,
you and how you smell the rain,
you and how you look to the sunshine.

it is about how you live your life 
even after your heart has been torn into pieces;
even after your soul has stabbed your from inside;
even after you thinking that you have died.

but you are not.

baiklah.setakat ini sahaja aku rasa aku nak bermadah (konon). ini apa yang aku rasa, ini apa yang aku rasa. andai ada yang tak suka, andai ada yang rasa tak sedap jiwa, andai ada yang rasa terasa, 
mohon pinggirkan jauh jauh 'rasa' anda tersebut.takut memakan diri sendiri sekaligus membaham aku yang tak berapa nak mengerti dengan apa sebenarnya yang kau rasakan.

esok nak main futsal.esok nak main bola tampar.esok nak main bola keranjang.
tamak?
selagi ada orang ajak aku pi main bola, aku akan main.aku dah anggap mereka keluarga aku.
sebab cuma beradik aku sahaja yang suka ajak aku main bola (alasan tak munasabah)

kbai.


Akid, Alwis & Melvin
(gambar di bawah menunjukkan betapa perasannya mereka untuk dibandingkan dengan wajah Rain)

aku tak puas hati dengan mereka,jujur.(muka serius) sebab aku rasa seperti aku dilemparkan berguni guni buah kelapa ke muka gara gara bilamana aku main bowling, asyik masuk ke longkang atau seolah olah penguin putih kecil yang berdiri ramai ramai di lorong gelap itu agak degil untuk jatuh.

aku tak faham.aku buntu.aku keliru.takpa,kali ini aku biar kalian menang (konon). lepas ni aku bawa pembaris untuk luruskan tangan aku supaya Gergasi Bulat Berwarna dapat bergolek dengan tenang dan lurus.tanpa perlu tersasar dari landasan yang benar.

motif aku cerita,aku kurang pasti.barangkali seteresss sebab kalah dengan teruk dan memalukan =,,='


kbai. kali ini aku betul betul berhenti menaip.serius.kbai.