May 18, 2014

18 Mei ; I love you and always will :)

Ku putar jarum jam ke-belakang -- moga moga aku sedang berada dalam
keadaan sedang sibuk dengan hal-hal sekolah,
bergaduh-menjerit di rumah,
"kasut tak basuh lagi?!" 
"Gosok baju, esok tak kalut!"
"Sarapan dulu. Penat mak siapkan"
"Duit belanja atas meja tu,jangan lupa"

Ahh,
indah.

Ku tutup mata,bayangkan segala hal yang bikin aku marah,
"Kau mesej dengan siapa?"
"Cuba tolong mak kat dapur tu,tidur je kerja kau"
"Dah solat belum?"
"Menjawab! Menjawab!"
"Tegur sikit,merajuk. Hempas pintu. Hempasss!"

Ahh,
degilnya aku.

Ku tarik nafas ; sedalam yang mampu dan ku hembus sekuat yang perlu - - -

Mungkin tak dapat ku baca
suara kerasmu.
Tak dapat ku rasa
tinggi suaramu.
Tak dapat ku dengar
rintihan rajukmu.

Ya,
aku biar dan biar,
biar hingga sendiri hanyut ;
lemas
dan
hilang.

Dan,
Subhanallah,
kasih Tuhan itu luas,
kasih Tuhan itu indah - -
kerna,
kalau bukan kerna kasih-Nya,
tak kan ku berlari sekuat yang mampu hanya cuma kerna ingin memelukmu, ayah.
tak kan ku runtuhkan dinding ego yang aku sendiri bina dengan amarahmu, ayah.
tak kan ku menunduk dan terduduk di saat ku ketahui jiwamu menangis, ayah.

Allah,
kuasa Allah.
kasihnya Allah.
cintanya Allah.
kerna
menggerakkan hati-yang-lebih-keras-dari-batu, untuk luluh bebas dan terbang
mendakapmu, ayah.

***
Waktu kecil-kecil dulu,
sengaja aku tidur di ruang tamu,
kerna mau kau dukung-bawaku ke kamar.
sengaja aku pejamkan mata,
kerna mau selalu didakapanmu, ayah.

Selamat Hari Lahir ayah :')
Tiada hadiah mampu aku kirimkan,
Tiada baju kemeja mampu aku belikan,
Tiada tali leher mampu aku carikan,
Tiada apa apa mampu aku fizikal-hadiahkan.

Ku cuma ada doa,
dan biarlah doa itu antara aku dengan Pencipta.
Moga-moga dirimu baik-baik sahaja.

Terimakasih ayah.
Terimakasih
kerna mampu melembutkan hati keras aku dengan 'kekerasanmu'.

Untuk berapa ketika,
rindu nak kena marah.
Tapi aku lebih rindu untuk mendengarmu ketawa, melihatmu tertawa.
Kasihmu, moga sampai ke syurga :')


Selamat Hari Lahir :')

May 9, 2014

Entah bila akan dimaafkan, entah bila.

A word
can change everything &
can destroy
anything.

A word
it can be a magic &
can form a witch.

A word
should be played with it nicely ;
or
you will be eaten by it, horribly.

Oh my dear word(s),
a rhythm is not enough
just to express my thoughts ;
a sentence is not enough
just to describe what I was.

Should I just sit here and
read my own laughs ;
or
should I just watch you
drowning in your own droughts(?)

Little little words,
lemme give you a bottle
for you to be kept
and die without the air - - -

____________________________________________________

For some reasons,
'Sorry' has no meaning at all ;
'Forgive me' is just the wind that pass by ---

Oh you who read
and you who felt - -
do taste the flavor of your own words ;
so that the poisoning didnt occur - - -

_______________________________________________________

For who I am
For who you are
Let's just look alive
and 
kill the scars.

May 6, 2014

Blind-letter

Background music : *Back to December*
__________________________________________________________________

Kenapa bulan dua belas,
kau tahu.

Kenapa,
kau tahu.

Aku sedih, jujur aku sedih.

Buddy kau pesan jangan sedih,biar dan kau akan okay;
tapi tak ada apa apa - - - apa apa pun tak ada.

Kenapa,
kau tahu.

Kalau di-imaginasikan;
perkataan maaf dah boleh melimpah-ruah keluar dari dalam balang.
Semata cuma nak kau maafkan aku; yang meminta untuk dimaafkan.

Kalau difikirkan;
boleh dikatakan setiap kalinya aku tunggu kau balas --
balas segala perkataan yang perlu kau balas;
dan, kalau perlu, kau boleh bidas.

Tapi
soalan kenapa dari aku,
kau tahu.

Aku sedih :)
Sedih teramat sedih :)

Pernyataan kau takkan layan orang yang meroyan tetiba - - -
agak kasar; tapi aku faham
yalah, meroyan.
Teruknya aku,alahai.

Tapi
kau tahu kenapa.

Memang kau bukan teman lelaki aku ;
Memang kau bukan suami aku ;
Memang kau bukan siapa-siapa yang "Ah,kau takda,aku mati" .

Tak.

Tapi,
kau sahabat aku ;
sahabat baik aku - -
sahabat yang "Kalau kau tak maafkan aku,aku sedih"

______________________________________________________________

Kalaupun perkataan yang dah aku luah-muntah pada kau haritu buat kau rasa macam "Perempuan ni minta penampar",
Kalaupun perkataan yang dah aku taip-kan secara emosi buat kau rasa macam "Kenapa kau cakap macam tu?"
Aku minta maaf .

Mungkin sebab bilamana perasaan sedih terkilan dan terasa menjadi satu gumpalan yang besar dan mendap ke dalam jiwa - -
Itu yang aku muntahkan.

Aku minta maaf.
Jauh jauh jauh dalam sudut kecil hati aku yang kecil, aku tak maksudkan apa yang aku kata.
Ya,
buddy kau betul ; "Once a bff, always a bff"

Noktah.
___________________________________________________________

Jaga diri baik baik. Moga menjadi Pharmacist yang berjaya, dunia & akhirat. 
Kalau tak sempat nak jumpa di dunia untuk dimaafkan- - -
bila tiba ajal aku,moga-moga,waktu itu kau akan maafkan segala salah aku.
Moga-moga.